Ahad, 9 Oktober 2016

Rambut Mahkota Wanita! 7 Tips Mudah Menjaga Rambut

Salam.

Tarikh 15-Oktober-2016.

Rambut merupakan mahkota wanita dan perlu dijaga dengan rapi. Meen kongsikan di sini 7 Tips Mudah Menjaga Mahkota Wanita Ini!

Image result for hairstyle hollywood artist


Walaupun dikatakan ianya mahkota wanita, masih lagi ada di antara wanita yang gagal mengurus rambut dengan baik. Maklum sahaja dalam kesibukan menjalani hidup sehari-hari, kadangkala mungkin juga kita terlepas pandang akan mahkota wanita ini. 

Bagaimana cara menjaga rambut tambahan lagi apabila seorang wanita sibuk menguruskan rumahtangga dan keluarga tercinta? Jom teruskan membaca bersama Meen. Ini caranya.

#1 Gunakan berus yang bergigi jarang untuk memberus rambut. Bukan sahaja ianya menyisir rambut dengan kemas, tetapi ianya juga melancarkan peredaran darah di bahagian kepala. 

Image result for short edgy hairstyles for women


#2 Amalkan memberus rambut sebelum mandi kerana ini dapat mengurangkan keguguran rambut.

#3 Jangan terus memakai tudung ketika rambut masih basah kerana ini dapat menggalakkan pertumbuhan kelemumur di kulit kepala.

#4 Potong atau trim rambut dua bulan sekali untuk mengelakkan rambut bercabang dan menggalakkan pertumbuhan rambut baru

#5 Elakkan daripada mewarnakan rambut kerana ia boleh menyebabkan rambut rosak dan kering jika tidak dilakukan oleh pendandan rambut professional.

Image result for rambut mahkota wanita

#6 Amalkan menyapu dan melembabkan rambut dengan pati santan kelapa kerana ianya menguatkan akar rambut dan melebatkan dan menghitamkan rambut

#7 Yang paling penting, kenal pasti syampu rambut yang bersesuaian dengan kulit kepala dan rambut kerana pemilihan syampu rambut juga seperti sama seperti pemilihan pencuci muka, mengikut individu dan juga berlainan di antara individu. 

Meen menggunakan syampu L'oreal Elseve Fall Resist 3X kerana ianya ternyata memberikan kekuatan akar rambut yang lebih selepas dipakai selama beberapa minggu. 



Syampu rambu L'oreal Elseve Fall Resist 3X ini emang mampu milik kerana harganya yang tidak pun mencecah RM10 sebotol 330ml. Selain daripada keberkesanannya ke atas kulit kepala, baunya yang wangi dan harum juga memikat hati Meen.

Boleh juga didapati di kedai-kedai runcit yang menjual dengan harga promosi yang jauh lebih murah dari pasaraya. Kalau nak rambut harum mewangi, silalah mencuba ya!

Manisnya senyum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan