Sabtu, 23 April 2016

Kedai Barangan Outdoor, Aeon Mall Shah Alam dan Kedai Pembekal Bahan Baking

Salam.

Tarikh 23-April-2016.

Pada hari Sabtu, Meen telahpun mengajak "MrPresident" untuk membeli tambahan barang-barang dan bahan-bahan untuk membuat "cookies".

Bahan-bahan ini Meen berhajat untuk mendapatkannya di Shah Alam di sebuah kedai pembekal bahan-bahan "baking".

Sebelum ke sana, kami telahpun singgah terlebih dahulu ke sebuah kedai yang menjual perkakasan dan barang-barang outdoor di Cheras untuk membuat tempahan t-shirt untuk trip Korga KLHAMOC nanti.


Tengok tu, bukan main gembira dan teruja bilamana Afrina dan Adlina menjumpai khemah di luar pintu hadapan kedai outdoor ini.


Siap boleh baring-baring di dalam khemah wahai anak. Hmm, Meen biarkan sahaja mereka menikmati saat-saat itu kerana "MrPresident' telahpun ke tingkat atas untuk menguruskan tempahan t-shirt.

Bagaimana agaknya nanti sekiranya kami sekeluarga dapat berkhemah nanti. Sebenarnya telahpun ada perancangan dibuat untuk tahun ini ke Gunung Baling di Kedah. Tetapi memandangkan keadaan yang tidak mengizinkan, ditambah pula dengan hutan Baling itu sendiri yang terbakar pada awal Februari, kami terpaksa melupakan sementara hajat untuk ke sana.

Biarlah sehingga semuanya kembali reda dan keadaan sedikit stabil, kami pasti akan ke sana juga sekiranya diizinkan Ilahi.


Adlina akan mengikuti apa sahaja yang dilakukan oleh Afrina. Kadang-kala memang tergelak sendirian melihatkan telatah dan gelagat mereka. Kalau dah dinamakan anak, apa sahaja yang dibuat mereka boleh mencuit hati kita sebagai ibubapa. Betul bukan?


Jadi, perancangan awal untuk menikmati sarapan di pusat bandar Kuala Lumpur nampaknya tidak dapat dipenuhi. Ini kerana jadual masa telahpun berubah dan untuk tidak melengahkan lagi masa, selesai sahaja urusan tempahan t-shirt dibuat, "MrPresident" terus mengajak untuk ke Shah Alam memandangkan kami pun sudah kesuntukan masa.

Sesampainya di Shah Alam, terlihat pula oleh Meen bangunan Aeon Mall yang seperti menarik-narik tangan Meen untuk berkunjung.

Meen bersetuju apabila "MrPresident" mempelawa untuk ke Aeon Mall Shah Alam yang baru sahaja dirasmikan pada Mac yang lalu. Disebabkan masih lagi belum menikmati sarapan pagi, kami mengambil keputusan untuk menikmati "brunch" di sini.

Besar juga Aeon Mall Shah Alam ini, bisik hati kecil Meen. Tetapi, kami ke sana hanyalah untuk menikmati hidangan makanpagi dan tengahari sekali "brunch", jadi selepas sahaja selesai menikmati hidangan, Meen cepat-cepat mengajak "MrPresident untuk ke kedai pembekal bahan-bahan baking pula. Masa amatlah bernilai buat Meen sekarang, namun sedari dulu lagi memang masa amat-amat mencemburui Meen lagaknya.


Ini sementara menunggu "MrPresident" melayankan kerenah Adlina yang mengajak "MrPresident" untuk ke tingkat atas menggunakan escalator.

Usai sahaja melayan kerenah Adlina, kami pun cepat-cepat ke kedai pembekal bahan "baking" di Shah Alam dan apa yang pasti, Meen masih juga tidak dapat memenuhi hajat di hati iaitu ingin mencari Tepung Top.

Aduhai Tepung Top, di manakah kau berada?

Nanti di kelapangan yang lain, mungkin sahaja Meen mencari lagi atau mungkin juga Meen akan menggantikan Tepung Top dengan tepung yang lain sebagai alternatif.

Manisnya senyum.

1 ulasan: