Rabu, 30 Mac 2016

Afrina Yang Bijak

Salam. 

Tarikh 30-Mac-2016.

Hari ini Meen melihat kertas peperiksaan sekolah Afrina. 

Memang menggembirakan hati Meen tatkala melihat kertas peperiksaannya.

Maklumlah, untuk menguruskan dua sesi persekolahan dalam satu-satu masa memang bukan mudah. Tambahan lagi, apabila didaftarkan untuk bersekolah di sekolah jenis kebangsaan cina oleh Meen, Afrina mungkin menghadapi masalah berdepan pelbagai isu kerana Meen sendiri tidak boleh berbahasa cina.

Apapun, Mama sentiasa mendoakan yang terbaik buat Afrina. Perjalanan kita masih panjang Afrina. Semoga terus ceria sayang. Mama yakin Afrina akan terus cemerlang. Biar cemerlang di dunia, cemerlang juga nanti di akhirat.

Afrina dan Sukida

Meen akui memang bukan mudah meniti titian pendidikan buat masa kini kerana tahap pendidikan di Malaysia semakin bertambah tinggi tahapnya dari masa ke semasa, Namun, itulah juga cabaran yang harus kita tempuhi dan hadapi.

Ajarilah juga anak-anak pendidikan yang tidak diajar di sekolah mereka. Pendidikan tentang bagaimana untuk menjalani kehidupan sebagai orang yang lebih bijak dan matang dalam mendepani masyarakat umum khususnya.

Sokonglah anak-anak kita dalam menghadapi hari-hari persekolahan mereka. Berikan masa yang berkualiti buat mereka dan keluarga.

Apa yang pasti, masa tak mungkin sesaat pun akan dapat diulangi. Hargailah apa yang kita ada dengan sebaiknya.

Manisnya senyum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan