Ahad, 3 Januari 2016

Bila Diuji Lagi

Salam.

Tarikh 3-Januari-2016.

Ini sekadar peringatan buat diri Meen dan sebenarnya juga motivasi terbaik buat Meen.

Surah Al-Anam ayat 32 bermaksud:
Dan tidak (dinamakan) kehidupan dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan: dan demi sesungguhnya akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Oleh itu, tidakkah kamu mahu berfikir?
Surah Al-Ankabut ayat 2-3 bermaksud:
Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? 
Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta.
Surah Al-Baqarah ayat 286 bermaksud:
Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Dia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan dia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. 

Buat sahabat, kadang-kala dalam kehidupan, kita diuki dengan ujian yang pada pandangan akal kita tidak dapat kita hadapi. Tetapi percayalah, sesungguhnya Allah lebih mengenali diri hambanya daripada hamba itu sendiri.

Percayalah sahabat, kita akan dapat menghadapinya. 

Walau apa sahaja ujian buat kita, sabarlah dan yakinlah yang terbaik buat kita sedang menunggu kita di hadapan.

Jangan berhenti daripada melakukan kebaikan dan hindarilah segala kejahatan.



Semoga tahun 2016 ini memberikan kita kehidupan yang lebih baik berbanding tahun sebelumnya.

Percayalah.

Manisnya senyum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan