Rabu, 20 April 2016

Adlina dan DIY Mainannya

Salam.

Tarikh 21-April-2016.

Semalam Adlina melakukan aktiviti bersendirian sementara menunggu adiknya bangun.

Mujur juga dia pandai dan kreatif dalam mencipta sendiri permainannya.

Bolehlah Meen melakukan sedikit kerja-kerja berkaitan "resume" yang perlu diubah dan disediakan untuk memburu pekerjaan baru.

Ini antara apa yang dicipta dan dijadikan antara permainannya.



Alat kawalan jauh yang sudah rosak ini dijadikan sebagai pengganti kepada telefon. Adlina sesekali dilihat menggunakannya untuk menghubungi seseorang.



Sepit baju yang berderet ini disusun satu persatu oleh Adlina. Meen sendiri pun tidak menyedari bila agaknya dia menyusun satu persatu sepit baju ini. Dah seperti keretapi pula nampanknya.



Ini buku-buku lama Afrina yang sudah pun tidak lagi dugunakan. Adlina menggunakan buku-buku ini untuk dibaca. Sesekali bila melihatnya, terkumat-kamit mulutnya membaca buku-buku ini. Memang tergelak sendiri lah Meen kerana dia belum pun lagi boleh membaca.



Ini sahabat baik Adlina ketika melakukan kesemua aktiviti dan permainan di atas. "Kitty" akan sentiasa bermain bersama-sama dengan Adlina dan menjadi peneman yang setia. Sesekali "Kitty" akan dipeluk cium olehnya dan seperti ada komunikasi di antara mereka. 

Begitulah kebiasaannya aktiviti dan permainan Adlina. Memang tidak dinafikan, alat permainan tidak banyak dibeli buat masa ini. Lagi pula, banyak lagi permainan yang masih elok dan boleh lagi digunakan.

Paling tidak, mungkin Adlina akan menjadi lebih kreatif kerana terpaksa mencipta idea untuk bermain. =)

Manisnya senyum. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan